Cateva tips-uri inaintea sustinerii unei prezentari

Home / business skills training / Cateva tips-uri inaintea sustinerii unei prezentari

La interval de o luna sau de trei luni dupa un curs, revenim cu idei, sfaturi, materiale care consideram ca ii pot ajuta pe participantii nostri in munca. Scriind cateva idei cheie pe care as vrea sa le impartasesc participantilor mei in urma unui curs de prezentari m-am gandit ca parte dintre sfaturile acestea ar putea sa fie folositoare si altora. Mai ales ca in ultimele mele participari la conferinte si seminarii, am vazut multe prezentari nefericite care se marketau de “inalta tinuta” sau care, si mai rau, se marketau “happy” J.


1. Pregatiti-va! Recititi prezentarea, ganditi-va la exemplele practice pe care le puteti da, la cum puteti prezenta acceiasi informatie, interactionand cat mai mult cu audienta si nu monologand. Anticipati asteptarile si interesele lor, intrebarile pe care le pot ridica. Nu schimbati fundamental prezentarea, ci doar obisnuiti-va cu ea! Nu uitati ca pregatirea aduce 40% din rata de succes!

2. Cu o seara inainte, culcati-va devreme si nu uitati – “cabinetul de management al stressului” 🙂 (adica barul) nu este o solutie, desi pare ca va confera un strop de incredere! Pentru a fi spontani, trebuie sa fiti bine odihniti. Oamenii care mananca corect, dorm orele de somn necesare si fac miscare sunt mai putin stresati si panicati!

3. Vizualizati-va prezentarea – cu ochii mintii imaginati-va cum intrati in sala, cum incepeti, cum va prezentati, ce anecdota sau citat veti folosi ca un captator de atentie si vedeti-va o persoana de succes! Pentru ca eu stiu ca veti avea succes! Acum trebuie sa o stiti si voi!

4. Dupa ce va prezentati pe voi ca vorbitor, nu uitati sa “vindeti”! Ce au ei de castigat daca va asculta? Care sunt beneficiile lor? Eventual puteti avea un slide in videoproiectie cu titlul: “Beneficii pentru dumneavoastra” si enumerate cateva beneficii cheie!

5. Zambiti! Fiti placut! Vorbiti cu o tonalitate calda, dar cu suficient volum ca sa puteti fi auzit! Nu uitat ca aroganta este singurul pacat pentru care nimeni, niciodata nu va iarta! Toleranta si flexibilitatea insa sunt calitati de care trebuie sa dati dovada!

6. Pregatiti-va ideile principale pe cartonase mici ca sa le puteti urmari usor si uitati-va din cand in cand peste ele. Daca ramaneti in pana de idei si va blocati, nu intrati in panica. Opriti-va, trageti aer in piept si incepeti prin a rezuma ce ati spus mai inainte (de ex: “pana acum am trecut in revista modalitatile de introducere a datelor in excell, urmatorul lucru pe care am putea sa-l facem este ….”) si fie introduceti (rezumarea v-a dat timp deja sa va amintiti) subiectul nou, fie puneti intrebari in sala si ele va vor conduce catre subiectul nou, fie dati un exercitiu care sa va dea ragaz sa va ganditi. O scurta pauza, desi neanuntata poate fi bine primita! Mai bine o pauza in care sa se destinda, decat sa vorbiti doar ca sa va acoperiti timpul. Pentru pauza va vor iubi, pentru a le jigni inteligenta va vor dispretui.

7. Imbracati-va confortabil, purtati parfumul preferat! Totul insa discret, nu strident! Va vor da incredere. Mari oameni, cu obisnuita de a aparea in public, isi iau “cravata norocoasa” sau pastreaza astfel de mici superstitii care ii ajuta in ridicarea moralului!

8. Sunteti minunati – nu uitati asta! Si de dragul meu daca nu de altceva, spuneti-vi-o inainte de a intra in sala, atunci cand v-ati rulat putin vocea, cand ati tras aer in piept si cand v-ati hotarat ca e momentul “sa-i dati gata!”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *