Daca esti tu clientul (intern sau extern)?

1. Asigura-te ca explici clar ce asteptari ai de la cel care iti ofera un serviciu. Verifica cu furnizorul tau de serviciu daca acestea sunt realiste/fezabile. Intreaba-l de ce are nevoie (informatii, resurse) pentru a putea sa iti indeplineasca nevoile. Incerca sa intelegi care este procesul pe care ei il urmeaza (ce politici si proceduri trebuie sa respecte si cat dureaza). Vezi ce are nevoie pentru a-ti livra la timp si in calitatea ceruta.
2. Foloseste-te de practici corecte de time management. Creaza un TIME LINE pentru livrarea cererii tale. Desigur ca pot aparea urgente si ca poti sa-ti presezi furnizorul de servicii sa se incadreze in termene de livrare scurte, dar care sunt consecintele pe viitor?. Clientii care in mod constant vin cu urgente si incurca prioritatile, vor fi evitati. Nu numai c? au un impact negativ asupra procesului de munca al furnizorului, dar practic ii ?inseala? pe celialti clienti care isi planifica si fac cererile din timp.
3. Furnizeaza toate informatiile de care furnizorul are nevoie. Include suficiente informatii ca furnizorul sa isi poat? estima corect timpul si resursele de care are nevoie. Fi pregatit sa aduci informatii suplimentare daca iti sunt cerute.
4. Fi profesional. Nu te astepta la exceptii de la regula, mai ales dac? acestea sunt necesare pentru ca tu nu te-ai planificat corect si nu ai comunicat din timp. Daca obiectivele tale ar fi afectate de ?criza? unui alt client, ce impact ar avea acest lucru asupra realizarilor tale si um te-ai simti?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *