Decizii de luat inaintea fiecarui curs

Ganditi-va la o scala intre cele doua elemente. Ca sa iei deciziile cele mai potrivite in facilitarea unui curs .. acest material este de nepretuit.

Acest document se bazeaza pe lucrarile lui John Heron si James Kiltie de la Institute for the Development of Human Potential at University of Guildford, UK in anii 70 si anume: Analiza comportamentala in educatie si training (Behavioural Analysis in Education and Training); Cele 6 categorii de analiza interventionista (Six Category Intervention Analysis); Paradigm Papers; Dimensiunile stilului de facilitare (Dimensions of Facilitator Style)

Directiv ……………………………………………………………. non-directiv
(cum faci cursul)

Structurat ……………………………………………………………. nestructurat
(ce faci)

Catartic ……………………………………………………………. non-catartic
(masura in care facilitatorul isi asuma responsabilitatea emotionala)

Catalitic ……………………………………………………………. non-catalitic
(masura in care facilitatorul manipuleaza ritmul cursului)

Interpretativ …………………………………………………………. non-interpretativ
(masura in care facilitatorul este responsabil pentru logica cursului)

Dezvaluitor ……………………………………………………………. non-dezvaluitor
(masura in care identitatea personala si valorile facilitatorului sunt vizibile si afecteaza interventia)

Confruntativ ……………………………………………………. non-confruntativ
(masura in care valorile incorecte, si intelesurile incorecte sunt explicate)

Prescriptiv ……………………………………………………………. Descriptiv
(determinarea intelesurilor corecte)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *